Combatalert! Czyli jak zrobić ROMB’owi dobrze.

Ci goście mają lepszą organizację i wyposażenie niż niektóre bojówki w krajach południowej ameryki.

Zrzut ekranu 2014-05-30 o 21.40.23 Zrzut ekranu 2014-05-30 o 21.39.55 Zrzut ekranu 2014-05-30 o 21.39.36 Zrzut ekranu 2014-05-30 o 21.40.52 Zrzut ekranu 2014-05-30 o 21.42.07 Zrzut ekranu 2014-05-30 o 21.41.24 Zrzut ekranu 2014-05-30 o 21.45.05 Zrzut ekranu 2014-05-30 o 21.44.04 Zrzut ekranu 2014-05-30 o 21.43.43

jest grubo!

czołgi, transportery, pojazdy opancerzone, wozy patrolowe, łaziki dla komandosów, wieżyczki obrotowe i przede wszystkim prawie tysiąc uczestników największego wydarzenia w świecie Airsoftu w Polsce. Serio. Rzesza ludzi, namioty, obozowiska, zasieki, pojazdy itd. 2 dni i 2 noce regularnych działań. Dwie strony startują na terenie mającym kilkanaście kilometrów kwadratowych z dwóch kierunków i do czasu spotkania na polu walki nie mają ze sobą kontaktu.

Powiem tak – będąc tam i widząc te zespoły, ich wyposażenie, organizację i wysiłek ze strony organizatorów i uczestników powiem szczerze że zacząłem żałować że nie byłem airsoftowcem tylko paintballowcem. Najlepsze militarne teamy i imprezy paintallowe nie miały 1/10 tego rozmachu co na tej imprezie.

Za to miałem jedna przewagę – byłem jednym z nielicznych posiadaczy pozwoleń na broń palną. Tak to prawda – airsoftowcy generalnie, niezależnie od wieku nie mają pozwolenia na broń palną i niezbyt znają procedurę pozyskania takiego pozwolenia. Podczas rozmów dominowały opinie „że jest uznaniowość”, że „jak próbować to najlepiej broń do ochrony”, że „Policja nie daje pozwoleń, że jak chce się mieć pozwolenie trzeba być myśliwym”. itp.

no więc reprezentowałem Romb na Combatalert

mimo że …wiceprezes Romb się obraził za krytykę, nie dał materiałów, bannerów i … zabronił mi reprezentować Romb. Dlaczego? Pewnie dlatego, albo dlatego – no czasami po prostu piszę jak jest. Prosiłem się o pomoc i bannery przez tydzień, a żebry były konkretne, 10 emili, telefony których nikt nie odebrał itd. Serio.

Efekt?

„Nie chcę abyś ROMB reprezentował gdziekolwiek. (…) Andrzej Turczyn, Adwokat”

Oficjalnie dlatego, że napisałem ten artykuł. Szlag! Mam to olać??? Po prostu nie mieściło mi się w głowie, że dla przyszłego Prezesa Romb lepiej jest zignorować niecały tysiąc airsoftowców zajaranych militariami i strzelaniem i NIE WZIĄĆ w tym udziału, niż żeby robił to ktoś komu zdarzyło się krytykować Romb.

No więc wyprodukowałem sobie materiały sam. Dostałem wcześniej od Jacka ulotki które zostały, wydrukowałem karty rejestracyjne (w firmie mnie zatłuką, poszły 2 ryzy papieru ;) skroiłem z biurka koledze segregatory i długopisy i poszedłem bez zgody vice prezesa Romb.

Da się bez błogosławieństwa KC. A co zrobić żeby udział w imprezie przyniósł Rombowi faktyczną korzyść?

Parę pomysłów:

1. niech udział Romb nie kończy się na wyłożeniu gdzieś ulotek. Zróbcie spotkanie, wykład, rozmowę. Same ulotki to za mało. Ktoś zobaczy nazwę ale nie ma bezpośrednich efektów. Dogadajcie się z organizatorem, być może będzie prowadzone jakieś szkolenie, jakiś wykład, spotkanie z uczestnikami. Jeśli jest – dołączcie ze swoją opowieścia o ROMB. Jeśli nie ma takiej okazji do dołączenia się – zorganizujcie spotkanie i krótki wykład pod tytułem – „ROMB – jak uzyskać pozwolenie na broń i dlaczego?”

2. powiedzcie ludziom żeby zapisali się do Romb. Bo to jedyna organizacja faktycznie dbająca o prawa strzelców i obywateli w zakresie broni palnej. Bo to pierwszy krok do uzyskania pozwolenia na broń. Bo powinniśmy umieć strzelać tak jak każdy powinien umieć prowadzić samochód. Poproście ich o zapisanie się od razu na tej imprezie.

3. dajcie im szanse sie zapisać! Przygotujcie karty rejestracyjne do Romb. W USA ulotka NRA jest równocześnie kartą rejestracyjną, często okraszoną dodatkowymi promocjami. U nas nikt nie wpadł na ten pomysł więc podrzucam – nie każdy myśliwy, strzelec ma chęć, internety i umiejętność szukania na stronie www.romb.org.pl formularza rejestracyjnego. Tak przy okazji jest tutaj – (najpierw to: http://www.romb.org.pl/app/?rejestracja a potem na samym dole jest ten link: http://www.romb.org.pl/app/?rejestracja&form )

4. zróbcie koniecznie lub załatwcie zdjęcia i opublikujcie relację z takiej imprezy - nie wiem czemu romb tego nie wymaga jeśli daje bannery i ulotki. Niech zostanie ślad, że działamy. Jeśli macie fajne relacje – podeślijcie opis i zdjęcia na power (at) gunblog.eu – z chęcią napiszę o każdej fajnej inicjatywie.

Nie doprosiłem się o odpowiedź czy zarząd pozwala na taką deklaracje członkowską pisemną jak poniżej, ale wydaje się, że deklaracja z podpisem odręcznym ma większą wartość niż przeklikany formularz na stronie www. Jeśli potrzebujecie wzoru takiej deklaracji – proszę bardzo: DEKLARACJA CZŁONKOWSKA ROMB Nawet jeśli zarząd nie pozwoli to można przecież ułatwić ludziom życie i wpisać ich dane na stronie www, a podpisane deklaracje członkowskie wysłać do Rombu na adres korespondencyjny stowarzyszenia.

Zrzut ekranu 2014-05-31 o 02.43.11

Co się udało zrobić?

  1. Udało się umieścić banery romb tam gdzie zaglądali i stali w kolejkach wszyscy – czyli koło rejestracji oraz chronowania broni ;)
  2. WSZYSCY uczestnicy (kilkaset osób) podczas rejestracji dostali do reki karty rejestracyjne do Romb i ulotkę Romb.
  3. Dzięki wsparciu i sympatii Pawła ze sprzetmilitarny.pl i teamu equipped.pl udało się uzupełnić prowadzone dla airsoftowców szkolenie z broni palnej i powiedzieć jakie są regulacje dotyczące posiadania broni w Polsce.
  4. Ludzie dowiedzieli się, że NAJWAŻNIEJSZĄ RZECZĄ którą mogą zrobić na tej imprezie jest wypełnienie karty rejestracyjnej do romb lub zrobienie tego samego na stronie www i dołączenie do największej organizacji strzeleckiej która walczy o prawa strzelców. Wielu ludzi w ogniu walki zabrało ze sobą ulotki i karty rejestracyjne – wrócą do nas jeszcze i zapiszą się.

Filmik fajny, bo Romb na co drugim ujęciu. I w ogóle fajnie jest dostać od organizatorów podziękowania:

„Dzięki za odwiedzenie naszej imprezy, uczestnicy w moim odczuci BARDZO pozytywnie przyjęli fakt waszej obecności, w kolejnej edycji możemy pomyśleć nad bardziej efektywną promocją. Służę wsparciem, radą i dobrą wolą! Dobrą robotę robicie.

Oczekuję teraz wyrzucenia z organizacji za brak subordynacji. Serio :)

ps. Jeśli ktoś ma chęć zorganizowania spotkania z przedstawicielem Romb, lub wie że jest jakaś impreza w której warto brać udział – dajcie znać – z chęcią pomogę w organizacji, podzielę się bannerami i czym tylko mogę.

ps2. piękna niesamowita galeria z której zdjęcia widzieliście na początku jest do zobaczenia tutaj: https://plus.google.com/photos/102356207776586464919/albums/6018577279518031697?banner=pwa

  • Sebastaian Seboka

    Brawo!!! Dobra robota :) Tylko w jedności i ilości członków siła. Dziękuje.

Gunblog - Broń PalnaGunblog - Broń PalnaGunblog - Broń PalnaGunblog - Broń Palna